قوانین و مقررات



این توافقنامه محتوی مطالب و ارجاعیات سیاستهای فعلی وب آپتیک بوده و برای هر یک از محصولات و خدمات قابل دسترس اعمال می‌شود. این توافقنامه توسط و ما بین وب آپتیک که در این توافقنامه «وب آپتیک» نامیده می‌شود از یک طرف و شما (وکیل، نماینده، وارث و جانشین شما نیز در این قرارداد مشتری خطاب می‌شود) که در این توافقنامه «مشتری» نامیده می‌شوید از طرف دیگر، تنظیم شده و قابل اجراست. با تهیه محصولات و خدمات وب آپتیک، مشتری موافقت می‌نماید که تمامی شرایط و توافقنامه‌های پیوست را که بخشی از این توافقنامه هستند درک و موافقت نموده که به آن عمل نماید.


توافقنامه و تغییرات
مشتری متعهد می‌شود که با تغییراتی که ممکن است وب آپتیک هر از چندگاهی در این توافقنامه ایجاد کند موافقت نموده و محدودیتهایی را که پس از اعمال این تغییرات ایجاد می‌شود رعایت نماید. مشتری متعهد می‌شود که چنانچه خدمات و یا محصولات وب آپتیک را تهیه نماید، این توافقنامه باید به طور کامل و تا زمانی که از خدمات و محصولات استفاده می‌کند و از مزایای آن بهره می‌برد، اجرا شود. چنانچه مشتری در استفاده از محصولات و خدمات وب آپتیک انصراف دهد، هیچ وجهی از سوی وب آپتیک مسترد نمی‌گردد.


اطلاعات صحیح
مشتری موافقت می‌نماید اطلاعات صحیح در اختیار وب آپتیک قرار دهد و وب آپتیک برای برقراری هرگونه ارتباط با مشتری از اطلاعات ارائه شده توسط مشتری استفاده نماید چنانچه اطلاعاتی که ارائه می‌دهد نادرست، مبهم یا ناقص باشد و یا وب آپتیک شبه مستدلی در مورد نادرست بودن، مبهم بودن، ناقص بودن و یا دقیق نبودن اطلاعات شما داشته باشد به صلاحدید خود مجاز خواهد بود خدمات مشتری را قطع و حساب وی را مسدود نماید.


حفظ اطلاعات محرمانه
شما می‌توانید در این قسمت رویه حفظ اطلاعات محرمانه در وب آپتیک را مطالعه فرمائید که در مورد تمامی محصولات و خدمات وب آپتیک اعمال می‌شود. این رویه در برگیرنده حقوق مشتری و مسئولیت وب آپتیک در رابطه با حفظ اطلاعات شخصی مشتری است. وب آپتیک از اطلاعات مشتری بر خلاف و غیر از اهداف و محدودیتهای ذکر شده در رویه حفظ اطلاعات محرمانه، استفاده نخواهد کرد.


عدم استفاده غیر قانونی و خلاف شرع
مشتری موافقت می‌نماید که هیچگونه استفاده خلاف قوانین و مقررات جاری جمهوری اسلامی ایران و همچنین قوانین جاری بین الملل انجام ندهد. چنانچه وب آپتیک به علت استفاده غیرقانونی مشتری از خدمات و محصولات و یا به دلیل ارسال هرزنامه (spam) و یا موارد غیر اخلاقی اطلاعات مشتری را حذف و اقدامات اصلاحی انجام دهد هیچگونه وجهی قابل استرداد به مشتری نخواهد بود. وب آپتیک حق آشکار ساختن هرگونه اطلاعات را برای اجرای قوانین، مقررات و بطور کلی روال قانونی و درخواست دستگاه‌های قضایی و دولتی، ضروری می‌داند و همچنین حق ویرایش، رد، ارسال یا حذف هرگونه موارد یا اطلاعات را به صورت کلی یا جزئی به صلاحدید وب آپتیک در هر زمان برای خود محفوظ می‌دارد. وب آپتیک این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که استفاده از خدمات و محصولات را بررسی نموده و به اختیار خود آنرا لغو نماید. وب آپتیک مجاز است دسترسی مشتری به خدمات و محصولات را در هر زمان و به هر دلیل بدون اطلاع قبلی قطع و یا مسدود نماید. چنانچه استفاده مشتری از محصولات و خدمات منجر به اقدام و یا تهدید قانونی علیه وب آپتیک، شرکتهای وابسته و یا شرکاء گردد، وب آپتیک مجاز خواهد بود بدون در نظر گرفتن نتیجه این اقدامات به ادامه سرویس دهی به مشتری خود خاتمه دهد. چنانچه استفاده مشتری از محصولات و خدمات حاوی هرزنامه (spam) و یا موارد غیر اخلاقی باشد وب آپتیک مجاز به لغو سرویس مشتری خواهد بود. اعمال غیراخلاقی عبارتند از اعمالی که جهت افترا زدن، آسیب زدن، سوء استفاده، تهدید، بدگویی و آزار اشخاص ثالث طراحی شده‌اند، اعمالی که مغایر با قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران و بین الملل می‌باشند، اعمالی که جهت تشویق دیگران به رفتارهای غیرقانونی از قبیل و نه محدود به جنایت، استفاده غیراخلاقی از تصاویر کودکان و... طراحی شده‌اند. اعمالی که حریم شخص ثالث و یا یک‌نژاد یا ادیان و مقدسات را مورد تعارض قرار می‌دهند. فعالیتهایی که جهت جعل هویت شخص ثالث، وارد شدن به رایانه و یا شبکه دیگران به طور غیرمجاز (هک کردن)، انتشار ویروسهای اینترنتی و اعمال تخریب دیگران طراحی شده‌اند و یا فعالیتهایی که به هرصورت منجر به آزار کودکان گردد. بدیهی است اعمال غیراخلاقی تنها به موارد فوق محدود نمی‌گردد.


هزینه و پرداخت
کلیه هزینه‌ها بلافاصله در هنگام ارائه خدمات و محصولات پرداخت می‌شوند و غیر قابل بازگشت می‌باشند مگر اینکه به نوعی صریحا ذکر شده باشد، حتی اگر خدمات مشتری قبل از مدت زمان تعیین شده به حال تعلیق درآید، قطع و یا واگذار گردد. چنانچه به هر دلیل وب آپتیک موفق به دریافت بدهی مشتری، از طریق روشهای پرداخت تعیین شده بابت خدمات و محصولات نشود، مشتری موافقت می‌نماید که وب آپتیک مشتری را برای تسویه بدهی‌ تحت پیگرد قانونی قرار دهد. بمنظور تسویه بدهی، وب آپتیک خود را مجاز می‌داند تا بلافاصله سرویس مشتری را که بوسیله مشتری یا از طریق وی تهیه و یا تمدید شده‌اند بدون هیچگونه اطلاع قبلی لغو و یا مسدود نماید. مشتری موافقت می‌نماید چنانچه چک بانکی وی وصول نگردد و یا هزینه در زمان معین شده پرداخت نگردد. علاوه بر طی روال قانونی، ملزم به پرداخت جریمه‌ای معادل ۱۰% از کل مبلغ وصول نشده می‌باشد، وب آپتیک خود را مجاز می‌داند این جریمه را بدون اطلاع قبلی از حساب مشتری دریافت نماید.


امنیت حساب کاربری
مشتری متعهد می‌گردد که محرمانه بودن کلمه عبور و اطلاعات حساب خود را حفظ نماید. مسئولیت تمامی عملیاتی که بوسیله حساب مشتری انجام گیرد به عهده خود مشتری است. چنانچه استفاده غیرمجاز و یا ناقض امنیت صورت بگیرد باید سریعا به وب آپتیک اطلاع داده شود. بدیهی است وب آپتیک هیچگونه مسئولیتی در قبال هرگونه ضرر و زیان که بر اثر استفاده فرد دیگری از کلمه عبور و یا حساب مشتری با و یا بدون اطلاع مشتری انجام شده نمپذیرد. مشتری همچنین موافقت می‌نماید که مسئولیت خسارتهای وارده احتمالی به وب آپتیک یا دیگر مشتریین که در اثر استفاده افراد متفرقه از حساب یا کلمه عبور مشتری بوده به عهده مشتری می‌باشد. مشتری می‌بایست به دلایل امنیتی اطلاعات دسترسی به حساب خود را در جای امن نگهداری نموده و در مورد عدم دسترسی دیگران به اطلاعات حساب، نام کاربری و کلمه عبور خود احتیاط نماید. بدیهی است مسئولیت تمامی عملیاتی که از طریق حساب مشتری انجام می‌گیرد، چه بوسیله خود مشتری و چه بوسیله جانشین و نماینده وی و یا افراد متفرقه و یا به هر طریق دیگر، به عهده مشتری می‌باشد.


عدم ارسال هرزنامه (spam)، تسویه خسارت
وب آپتیک به محض مشاهده ارسال هرزنامه (spam) از یک حساب و یا تشخیص مرتبط بودن آن حساب با ارسال هرزنامه (‌ها) و یا نامه‌های ناخواسته (Bulk Mail) آن حساب را مسدود خواهد کرد و علاوه بر این، مشتری متعهد به پرداخت کل مبلغ خسارت تعیین شده پس از برآورد خسارات وارد شده به وب آپتیک می‌باشد. مشتری تائید می‌کند که مفاد سیاستنامه عدم ارسال هرزنامه وب آپتیک را مطالعه و درک نموده و رعایت کردن آن‌ها را پذیرفته است. این شرایط برای استفاده از تمامی خدمات و محصولات قابل اجراست.


مالکیت معنوی
کلیه حقوق و منافع محصولات و خدمات مربوط به مالکیت معنوی وب آپتیک متعلق به وب آپتیک است.


رفع مسئولیت و عدم وجود ضمانت
محصولات و خدمات درست مطابق با آنچه هستند ارائه می‌شوند. وب آپتیک هیچگونه ضمانتی مبنی بر اینکه محصولات و خدمات احتیاجات مشتری را برآورده می‌کند ارئه نمی‌دهد.


ضمانتهای ویژه
مشتری توافق می‌نماید که وب آپتیک هیچگونه ضمانت خاصی در ارتباط با سیستم پرداخت ندارد. وب آپتیک صریحا این حق را برای خود قائل است که به روش جدید خود خدمات و محصولات را در صورت صلاحدید لغو نموده و یا انتقال دهد این امر جهت حفظ پایداری روال حقوقی، مدنی یا جنایی برای وب آپتیک، شرکت‌های وابسته، نمایندگان، متصدیان، مدیران و کارمندان آن می‌باشد.


قوانین حاکم، محل دادرسی، عدم اجازه شکایت
مشتری موافقت می‌نماید که محل دادرسی پرونده‌های مربوط به خدمات و محصولات ارائه شده توسط وب آپتیک در دادگاه تهران و یا کمیته مبارزه با جرائم رایانه‌ای واقع در تهران باشد. مشتری مجاز نخواهد بود در مسائلی که در این توافقنامه بیان شده‌اند شکایتی به دادگاه ارئه دهد.


عودت وجه
خدمات شرکت، حداکثر تا یک هفته اول پس از عقد قرارداد یا خربد قابل انتقال بهDomain دیگر، یا وجه آن با کسر ۱۵% کارمزد عودت خواهد شد.


تفکیک پذیری
بخشهای این قراداد تفکیک‌پذیر می‌باشند. در صورتی که بخشی از این قرارداد نامعتبر یا غیر اجرایی باشد آن بخش با استناد به قانون و به نزدیک‌ترین شکل به متن اصلی تفسیر می‌گردد و سایر قسمت‌ها و شرایط توافقنامه به طور کامل لازم‌الاجرا هستند.


عناوین
عناوین موجود در این توافقنامه جنبه تفسیری دارند و چنانچه تضادی بین عناوین و مفاد توافقنامه وجود‌داشته باشد، مفاد قرارداد می‌بایست مرجع عملکرد قرار گیرند.


سلب اختیار
عدم اجرای بخشی از شرایط این توافقنامه و توافقنامه‌های ضمیمه آن توسط وب آپتیک در مقابل مشتری یا دیگران به منزله سلب حق اجرای این توافقنامه از وب آپتیک نمی‌باشد.


وضعیت اضطراری
وب آپتیک همه تلاش خود را برای پایدار نگه‌داشتن خدمات و محصولات انجام می‌دهد با این همه مشکلات تفکیکی خاص و سایر عوامل خارج از کنترل وب آپتیک هر از چندگاهی ممکن است منجر به وقفه در سرویس‌دهی وب آپتیک گردند. مشتری موافقت می‌نماید وب آپتیک را برای نتایج این وقفه‌ها مسئول نداند.