صدور فاکتور فروش برای پروفیل، پروفیل‌های ساختمانی، درب و پنجره‌های آلومینیومی

این مطلب به صدور فاکتور فروش برای فروشندگان مرتبط با پروفیل، پروفیل‌های ساختمانی، درب و پنجره‌های آلومینیومی می پردازد...

انتشار توسط رضا صادقی 1399/06/22

به نام خدا

مشاهده ویدئو این آموزش در آپارات


در ابتدا نیاز است در سامانه فاکتور آنلاین از طریق این لینک ثبت نام کنید.

صفحه ثبت نام در سامانه فاکتور آنلاین
 

یا اگر قبلا در این سامانه ثبت نام کرده اید از طریق این لینک وارد شوید.

صفحه ورود به سامانه فاکتور آنلاین

پس از ورود به حساب کاربری خود یعنی صفحه میز کار خود از طریق منو بالایی بر روی گزینه ثبت فاکتور جدید کلیک کنید. در صفحه ثبت فاکتور جدید یک فاکتور خام به شما نمایش داده می شود که باید اطلاعات آن را طبق این آموزش پر کرده و سپس به ذخیره آن اقدام فرمایید.

دکمه ثبت فاکتور جدید در سامانه فاکتور آنلاین

 

 

فروشندگانی که در زمینه فروش پروفیل، پروفیل‌های ساختمانی، درب و پنجره‌های آلومینیومی فعالیت دارند به راحتی می توانند جهت صدور فاکتور فروش انواع پروفیل، پروفیل‌های ساختمانی، درب و پنجره‌های آلومینیومی  برای مشتریان خود از سامانه فاکتور آنلاین استفاده نمایند.

 

لیست اقلامی که نیاز به صدور فاکتور فروش آن برای مشتری بصورت آنلاین دارند عبارتند از:
 

پروفیل

پروفیل‌های ساختمانی

درب آلومینیومی

پنجره‌های آلومینیومی

 

در صفحه ثبت فاکتور جدید نشانه گر موس را همانند تصویر جلوی عبارت "صورت حساب آقای/خانم:" برده و بر روی کادر مشکی مشخص شده کلیک نمایید. در کادر باز شده مشتری مورد نظر را برای این فاکتور انتخاب کنید یا نام مشتری جدید وارد شود.

 

کادر انتخاب مشتری یا ورود مشتری جدید همانند تصویر زیر است:

جهت ثبت مشتری جدید مانند تصویر نام مشتری را وارد نمایید و دکمه Enter را فشار دهید. اگر مشتری شما قبلا در سیستم ثبت شده است تنها کافی است از همین لیست مشتری مورد نظر را انتخاب نمایید. در صورتی که قبلا برای مشتری انتخاب شده شماره تلفن و آدرس وارد کرده باشید، پس از انتخاب این مقادیر بصورت خودکار به فاکتور شما اضافه می شود.

در ادامه باید مشخصات کالا (های) مورد نظر را در فاکتور وارد نمایید. همانند تصویر زیر بر روی بخش سبز دو بار کلیک میکنیم و امکان تایپ برای آن فعال گردد.

طبق تصاویر زیر اطلاعات را وارد می کنیم:

ثبت اطلاعات کالا در ثبت فاکتور جدید در سامانه فاکتور آنلاین

ثبت اطلاعات فاکتور جدید در سامانه فاکتور آنلاین

ثبت اطلاعات فاکتور جدید در سامانه فاکتور آنلاین

ثبت اطلاعات فاکتور جدید در سامانه فاکتور آنلاین

 

نمونه فاکتور کامل شده به صورت زیر است:

نمونه فاکتور کامل شده در سامانه فاکتور آنلاین

 

در صورتی که فاکتور شما باید دارای چندین ردیف باشد بر روی دکمه افزودن ردیف کلیک کنید تا ردیف جدیدی به فاکتور شما اضافه شود.

نحوه افزودن ردیف جدید برای فاکتور در سامانه فاکتور آنلاین

 

با کلیک بر روی دکمه افزودن ردیف فاکتور شما مانند تصویر زیر دارای یک ردیف جدید خواهد شد. همچنین در صورتی که نیاز به حذف ردیف در فاکتور خود دارید مانند شکل زیر بر روی شماره ردیف مورد نظر مانند تصویر زیر کلیک کنید:

نحوه حذف ردیف در ثبت فاکتور جدید در سامانه فاکتور آنلاین

 

اگر در فاکتور مورد نظر نیاز به ثبت توضیحات بیشتر دارید مانند تصویر زیر در فیلد مربوطه توضیحات لازم را وارد نمایید. در صورتی که توضیحات فاکتور های شما مشترک است نیاز به ثبت هر باره آن نیست و کافی است در بخش تنظیمات سامانه فلید توضیحات پیشفرض را تکمیل و ذخیره نمایید تا به طور خودکار به انتهای تمام فاکتور های جدید اضافه شود.